Bezorgen en ophalen

Bezorgmethoden

The Silver Mountain maakt online goud en zilver bestellen veilig, gemakkelijk en snel. U kunt bij ons eenvoudig goud en zilver kopen en uw bestelling volledig verzekerd thuis laten afleveren. Wilt u de bestelling het liefste zelf komen ophalen? Dat kan op ons kantooradres in Baarn.

Verzenden binnen Nederland

 

Ophalen op kantoor
€ 9,-

  • Ophalen op afspraak
  • Discrete locatie
  • Betaling contant of per pin mogelijk
 

Aangetekende verzending
€ 9,-

  • Bestellingen tot €1.000,-
  • Handtekening voor ontvangst
  • Afleveren uitsluitend op afleveradres
Meest gekozen

Mikropakket
€ 19,-

  • Volledig verzekerd
  • Aflevering met ID controle
  • Bezorgen op afspraak
  • Gratis bij bestellingen vanaf €5.000
 

Privekoerier
€ 100,-

  • Persoonlijke aflevering
  • Inclusief controle zending
  • Aflevering op dag en tijdstip op afspraak

Verzenden binnen België

 

Verzending met UPS
€ 9,-

  • Volledig verzekerd
  • Met track en trace code
  • Handtekening voor ontvangst
Meest gekozen

Mikropakket
€ 25,-

  • Volledig verzekerd
  • Aflevering met ID controle
  • Bezorgen op afspraak
  • Gratis bij bestellingen vanaf €5.000
 

Privekoerier
€ 150,-

  • Persoonlijke aflevering
  • Inclusief controle zending
  • Aflevering op dag en tijdstip op afspraak

Ophalen op kantoor

U kunt uw bestelling ophalen bij ons op kantoor in Baarn. Hier beschikken we over een discrete en beveiligd locatie waar u edelmetaal kunt ophalen. Op ons kantoor werken we met cameratoezicht en daarnaast dient u zich te legitimeren voor het bezoekersregister. Op ons kantooradres houden we om veiligheidsredenen geen voorraden aan en u kunt uitsluitend op afspraak uw bestelling komen ophalen. Gelieve er rekening mee te houden dat het enkele dagen kan duren tussen het moment van bestellen en het moment dat uw bestelling op ons kantoor afgehaald kan worden.

Bestellingen die op kantoor worden opgehaald kunnen desgewenst contant of per PIN bij het afhalen worden voldaan. De betaalmethode dient u aan te geven bij het plaatsen van de bestelling.

Aangetekend PostNL

Aangetekende zendingen zijn mogelijk bij bestellingen tot EUR 1.000. Wij bieden deze verzendmethode aan als een goedkoper alternatief voor Mikropakket en deze verzendmethode is alleen mogelijk voor bestellingen tot EUR 1.000. Voor meer zekerheid adviseren wij gebruik te maken van verzendingen met Mikropakket.

Pakketten die wij aangetekend versturen worden met handtekening voor ontvangst verzonden, inclusief de instructie uitsluitend af te leveren op het bezorgadres. Let wel: het kan voorkomen dat PostNL deze instructies niet opvolgt en dat het pakket na een mislukte afleverpoging elders wordt aangeboden of bij een PostNL ophaalpunt wordt afgeleverd.

Mikropakket

Wij adviseren om uw bestelling te laten versturen met Mikropakket. Wij versturen pakketten met een speciale service van Mikropakket. In dit geval wordt het pakket alleen aangeboden op het juiste afleveradres (dus nooit bij de buren) en vindt er vervolgens ook een identiteitscontrole plaats. Bij aflevering wordt gecontroleerd door de koerier dat het pakket aan u persoonlijk wordt overhandigd. U dient zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs en de tenaamstelling dient overeen te komen met de tenaamstelling zoals op de factuur vermeld. Zonder deze identiteitscontrole wordt het pakket niet afgegeven.

Mikropakket levert bestellingen op dinsdag tot en met zaterdag, zowel in Nederland als in België.

N.B. Er wordt geen kopie van uw legitimatiebewijs gemaakt en er vind enkel een visuele controle plaats. Na controle dient u tevens te tekenen voor ontvangst. Een pakket kan ook worden ontvangen op het afleveradres door een andere bewoner met dezelfde achternaam. Desgewenst kunt u voorafgaande aan de aflevering ook aan ons doorgeven welke personen mogen tekenen voor de aflevering.

Privékoerier

The Silver Mountain beschikt over een privékoerier. Onze koerier neemt met u contact op om een datum en tijdstip af te spreken waarop uw bestelling wordt afgeleverd. Ook hier dient u zich te legitimeren aan de hand van een geldig legitimatiebewijs. Bij de levering is er daarnaast de mogelijkheid om aan de hand van de pakbon de juistheid van de aflevering te controleren, waarna u wordt gevraagd een handtekening te zetten op het ontvangstformulier. Onze privékoerier kan u desgewenst ook verder informeren over de geleverde producten. Wij leveren zowel binnen Nederland als in België op deze manier pakketten af en raden het gebruik van een privékoerier aan bij bestellingen met een waarde vanaf EUR 25.000.

UPS (naar België, of de rest van Europa)

Verzendingen met UPS zijn mogelijk voor afleveringen in geheel Europa. De verzendkosten zijn afhankelijk van het land van bestemming en het gewicht van het pakket. Een tabel met de verzendkosten voor internationale bestemmingen vindt u op onze website.

Status van bestelling

De status van uw bestelling kunt u terugvinden in uw account. Hier staat aangegeven per bestelling wat de actuele status is. Zodra de status is aangepast naar "in behandeling", wordt de bestelling binnen 24 uur verwerkt in ons magazijn en dan ontvangt u een e-mail ter bevestiging zodra de bestelling is verwerkt. De status "backorder" houdt in dat één of meerdere producten nog niet op voorraad is en dat uw bestelling in behandeling kan worden genomen zodra deze voorraad arriveert. Bij het plaatsen van de bestelling zal een indicatieve levertijd zijn weergegeven waar u rekening mee kunt houden, dit is tevens bij de orderbevestiging per product vermeld.

Levertijd en bezorgtijd

Producten die op voorraad zijn worden doorgaans binnen 24 uur verzonden. Als u een bestelling plaatst voor 12.00 uur en via iDEAL het bedrag voldoet heeft u doorgaans de bestelling de volgende dag in huis indien de producten op voorraad zijn.

Voor de bezorgtijd van uw bestelling zijn we afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Bij verzendingen met PostNL, Mikropakket en UPS ontvangt u van ons een track en trace code zodra de bestelling is verzonden. Hiermee kunt u het pakket online volgen en doorgaans staat daar ook een indicatie bij van de verwachte bezorgtijd.

Bezorgadres kiezen

Zodra u de bestelling plaatst kunt u het bezorgadres kiezen. Als u bent ingelogd en al eerder bij ons zaken heeft gedaan zal hier uw standaard-adres worden getoond. U kunt in uw account ervoor kiezen om meerdere adressen toe te voegen. Ook kunt u het adres wijzigen zodra u de bestelling plaatst.

Bezorgadres wijzigen

Heeft u al een bestelling gedaan en wilt u dan nog het bezorgadres wijzigen? Neem dan contact met ons op om deze wijzigingen door te geven. Gelieve daarbij ter referentie uw bestelnummer door te geven.

Pakket volgen

U kunt uw pakket volgen via de track en trace code. Deze code vindt u terug in onze bevestigingsemail zodra de bestelling is verzonden.

Binnen Nederland is de levertijd 1 werkdag, binnen België is dit 1 a 2 werkdagen.

Pakket niet ontvangen

Heeft u het pakket niet ontvangen? Als het goed is heeft de koerier dan een briefje achtergelaten met het verzoek om een nieuwe afleverpoging af te stemmen. U kunt contact opnemen met de vervoerder en daarbij uw track en trace code ter referentie doorgeven. Heeft u geen bericht gehad van de vervoerder, neem dan contact met ons op.

Bestelling ophalen

Het ophalen van uw bestelling is op afspraak mogelijk bij ons kantoor te Baarn. Wij zijn iedere werkdag geopend van 09.00 uur tot 17.00 uur en kunnen in overleg soms ook afwijken van deze tijden. Het ophalen is uitsluitend op afspraak mogelijk en als u een nieuwe bestelling plaatst dient u er rekening mee te houden dat het enkele dagen duurt alvorens wij uw bestelling op ons kantoor beschikbaar hebben.

Bezoekersregister

Voor uw en onze veiligheid werken we met een bezoekersregister. We verzoeken u daarom een identiteitsbewijs mee te nemen voor ons bezoekersregister. Dit dient tevens ter controle dat we de bestelling aan de juiste persoon afleveren.

Uw identiteitsgegevens worden zorgvuldig behandeld en als u dit wilt kunnen we de gegevens overnemen op een formulier waarbij u kunt controleren dat we uitsluitend de relevante gegevens noteren.