Bestellen

Bestelling plaatsen

Het plaatsen van een bestelling kan via onze website, per e-mail of telefonisch. Op het moment dat u de bestelling plaatst wordt de prijs vastgelegd. U ontvangt een e-mail met de bevestiging van uw bestelling en de betalingsinstructies.

U kunt onze website raadplegen voor de actuele prijzen en levertijden.

Bezorgopties

U kunt uw bestelling laten afleveren, ophalen of laten opslaan. Het afleveren van uw bestelling is mogelijk via diverse vervoersbedrijven waaronder PostNL, Mikropakket en UPS. Transport is altijd volledig verzekerd.

Het ophalen van uw bestelling is op afspraak mogelijk bij ons kantoor te Baarn. Het duurt doorgaans enkele werkdagen alvorens uw bestelling klaarstaat, omdat de bestelling eerst wordt verwerkt in ons externe magazijn.

Het opslaan is mogelijk in Rotterdam of, indien het btw-vrij zilver, platina of palladium betreft, in een douane-entrepot in Zurich. Het opslaan van edelmetaal wordt volledig gealloceerd en op naam geregeld, in een eigen beveiligde kluisruimte onder AFM toezicht.

Bij het plaatsen van de bestelling kunt u de gewenste bezorgoptie kiezen.

Bestelling volgen

U kunt de status van uw bestelling volgen in uw account. Op het moment dat u de bestelling plaatst krijgt u ook een e-mail ter bevestiging met daarin de verwachte levertijd vermeld. Zodra de bestelling is verwerkt ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Als u de bestelling laat versturen dan krijgt u daarbij tevens de track en trace code.

Indien uw bestelling de status “backorder” heeft, dan betekent dit dat één of meerdere producten uit uw bestelling nog niet op voorraad is.

Zodra de bestelling de status “in behandeling” krijgt betekent dit dat uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen wordt verwerkt.

Bestelling annuleren

Het annuleren van bestelling is mogelijk binnen 14 dagen voor zover het gaat om accessoires en verpakkingsmaterialen. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op bestellingen die edele metalen bevatten. Meer informatie hierover kunt u vinden op de pagina Herroepingsrecht.

Bestelling wijzigen

Het wijzigen van uw bestelling is mogelijk zolang de bestelling nog niet is verwerkt en indien het gaat om een aanvulling of een aanpassing van het factuur- en/of verzendadres. Als u de bestelling wilt wijzigen kunt u contact met ons opnemen en daarbij uw bestelnummer vermelden en aangeven wat u precies wenst te wijzigen.

Het is niet mogelijk om het bestelbedrag te verlagen of het aantal producten te verlagen nadat u de bestelling heeft geplaatst.

Bestelling niet gelukt

Indien het u niet lukt om via onze website een bestelling te plaatsen kunt u per e-mail of telefonisch contact met u opnemen. Wij kunnen dan op die manier uw bestelling aannemen en daar vervolgens een e-mail ter bevestiging van sturen.

Lukt het niet om uw aankoop via iDeal te betalen, dan kan dat te maken hebben met uw daglimiet. Zo hanteert de ABN AMRO een daglimiet ter hoogte van EUR 10.000. U kunt dan kiezen voor betaling middels overschrijving en op die manier het bedrag aan ons voldoen. In onze bestelbevestiging kunt u onze betalingsinstructies inclusief IBAN nummer terugvinden.

Voorraadstatus

Op de productpagina staat bij ieder product aangegeven wat de actuele voorraadstatus is. Indien de producten op voorraad zijn staat ook het aantal beschikbare producten aangegeven. Als het product niet op voorraad is wordt hier de verwachte levertijd aangegeven.

Wij doen geen deelleveringen en uw bestelling wordt in het geheel uitgeleverd op het moment dat alle bestelde producten beschikbaar zijn.

Veilig winkelen

Het afrekentraject en onze gehele website is voorzien van een SSL certificaat. Op deze manier kunt u veilig online winkelen.

Wilt u een aanvullende kopersbescherming afsluiten via Trusted Shops dan is dit mogelijk bij bestellingen tot EUR 20.000. Middels deze kopersbeschermingis uw aankoopbedrag volledig verzekerd.

Bezorgkosten

De bezorgkosten binnen Nederland en België variëren van EUR 9 tot EUR 19, afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Uw bestelling wordt gratis verzonden bij bestellingen vanaf EUR 5.000.

Daarnaast is het mogelijk om middels een privekoerier uw bestelling af te laten leveren. Dit is aan te raden bij aankoopbedragen vanaf EUR 50.000.

Meer informatie over de bezorgkosten kunt u vinden bij de Bezorgmethoden.

Administratiekosten

Bij bestellingen onder de EUR 500,- rekenen wij administratiekosten a EUR 9. Deze kosten dienen ter dekking van onze operationele kosten. In onze handel werken we met een vrij lage winstmarge en is het zonder deze administratiekosten niet mogelijk om dergelijke bestellingen te verwerken. Wij adviseren u, waar mogelijk, om aankopen te bundelen tot bedragen boven EUR 500 er geen administratiekosten worden gerekend.

Offerte aanvragen

Indien u een grotere aankoop overweegt kunt u bij ons een offerte aanvragen. Bij de meeste gangbare munten en baren werken we met staffels waardoor u automatisch een lagere stukprijs krijgt bij een grotere afname. Daarnaast is het mogelijk dat we bepaalde producten goedkoper dan gebruikelijk kunnen leveren en als u een offerte aanvraagt zullen we de diverse mogelijkheden toelichten.

Offertes waarbij extra korting mogelijk is ten opzichte van de prijzen vermeld op de website betreffen aankoopbedragen vanaf EUR 25.000.

Zakelijk aankopen

Indien u een zakelijke aankoop wenst te doen (een bestelling op naam van een bedrijf) dient u contact met ons op te nemen om een zakelijk account te openen. Het aankopen van edelmetaal via de webshop is namelijk alleen mogelijk voor particuliere klanten en zakelijke klanten dienen eerst een zakelijk account te openen. Hierbij verzoeken we u om een uittreksel van de kamer van koophandel toe te sturen met daarbij uw legitimatiebewijs. Indien er meerdere bestuurders en/of aandeelhouders zijn dienen we van deze personen tevens een kopie identiteitsbewijs te ontvangen voor onze administratie.

The Silver Mountain is ingeschreven in het register van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) als bemiddelaar in beleggingsproducten en dient een clientonderzoekte verrichten alvorens een zakelijke relatie wordt aangegaan. Het kan enkele dagen duren alvorens uw zakelijke account wordt gevalideerd.